Spellenkist Catan


Een vriendin die graag spellen speelt worstelde met een stapel uit elkaar vallende dozen voor Kolonisten van Catan. het leek me een leuke klus, dus ik heb er eentje voor haar gemaakt. Het spel bevat nu alle benodigdheden voor 6 personen + de uitbreiding voor zeevarenden.

Voor de deksel heb ik een oude plank eiken gebruikt die ze nog had liggen, en die afkomstig was van een kastje. Altijd leuk om een oud element te kunnen integreren.


Een aandachtspunt vond ik het gewicht, dus ik geprobeerd het toch wat hanteerbaar te houden. Uiteindelijk is het leeggewicht van de kist met alle bakjes 3,5 kg geworden, dus niet meer echt een reisversie ;)

Materiaal:       essen, eik (bakjes + deksel), triplex
Afwerking:     blanke meubelwas (bijenwas+terpentijn)
Jaartal:            2021